Alla inlägg under april 2009

Av Molly - 25 april 2009 16:49


Nu har matte verkligen hamstrat. Hon har köpt massor av hundkläder till mej, en klänning, 2 linnen, 1 t-shirt, några täcken, 1 overall, en badrock osv...


Jag har då bara fått lukta på kläderna och snabbt fått prova några plagg. Matte la ner allt i en låda och bar det till hennes sy rum. Hon ska göra några små justeringar, hörde jag hon sa.


Jag undrar om det verkligen är därför, för det jag provade satt perfekt. Jag tror hon bara sa det för att jag inte ska råka förstöra något nu när jag löper...

Av Molly - 24 april 2009 16:39


Nu har jag, vad matte & husse vet om varit i löpen 9 dagar. Det är andra gången jag löper.


Ser jag en hane när vi är ute, då springer jag fort bort från honom. Hanarna är så pipiga när vi träffar dem. Jobbiga som tusan!


Undrar om det är därför jag känner mej slö, för att jag är i löpen alltså. Jag är inte alls glad i maten & trots att mate nu lagat kyckling med ris och morötter vill jag inte ha.


Det jag trugar i mej är de små leversnitt bitar jag får när matte & husse tycker jag är duktig, annars får det vara.

Av Molly - 19 april 2009 15:55


Ja, så har det blivet på slutet och jag förstår inte varför???


Mina ögon rinner & rinner och jag får fula mörka ringar under ögonen. Pälsen fastnar där ibland oxå...



Matte har kommit på hur vi ska göra för att pälsen inte ska fastna i det som rinner: GUMMIBAND heter den lösningen.



Men hur ska vi komma till rätta med de fula ringarna under ögonen??


Någon som vet? Kontakta mej med förslag eller faciet, SNäLLa!!!

Av Molly - 19 april 2009 15:52


Så var det dags att arbeta... Ja, jag "står" modell för FiAZ hundkläder. Denna gång en rosa camo-munkjacka från Theo - Helt okey, måste jag säga även om jag föredrar overaller.


Vad tycker du?


Av Molly - 18 april 2009 19:47


Nu är det inget vidare hundväder säger matte, husse & andra människor vi träffar på när vi är ute. 


Men det finns ju inget dåligt väder, eller hundväder, det är bara brist på hundkläder. Och det har inte jag. Matte säljer ju hundkläder på www.fiaz.se så om jag var utan bra hundkläder skulle det väl vara märkligt...


Här bär jag en Joggingdress från Theo - den är kanonskön men inget för slaskigt väder - den fick åka in i tvättmaskin efter dagens promenad.

Av Molly - 6 april 2009 15:38


Så hände det igen, det jag längtat efter så...


Matte tog med mej till Obbola där fick jag träffa min allra bästa bästis: Bruno!



Jag och min matte + Bruno och hans matte & husse tog en busig härlig promenad på en mil. Det var fantastiskt trevligt!


Jag bara älskar dessa dagar & att snön är kvar trots solens varma strålar.



Ibland tror jag att jag aldrig kan få nog.


Efter halva vägen tog vi en paus för lite mellanmål. Människorna åt kex medan jag & bruno fick lite torkad kyckling. Stackars människor!



Även om jag aldrig vill att dessa underbara dagar ska ta slut - så blir jag (även om jag helst inte vill erkänna det) ganska slut själv...

Bad

Av Molly - 2 april 2009 15:35


Så var det dags igen för det där badet och allt trist som följer med det - karda, kam & spray... 


Jag kan inte annat göra än att sucka....



Den här gången gick hela proceduren ganska snabbt, det var ju bra. Om man jämför...

Presentation

Omröstning

Får du hundmat eller matte & husses mat?
 Hundmat.
 Matte & Husses mat.
 Både och.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards