Alla inlägg under mars 2009

Av Molly - 31 mars 2009 20:22


Tänk att en afton, en gråmulen vardag kan sluta så fantastiskt!


Jag fick ett kort MEN mycket trevligt oväntat besök av en världsgullig blandrashane på si så där 11 veckor. Trots åldersskillnaden var vi ganska lika stora. Och Han var bedårande!


Matte & husse tog ut oss på baksidan i mörkret och där fick vi lära känna varandra lite...



Så snygg! Jag undrar om det är det här människorna kallar: "Kärlek vid första ögonkastet" ??


Jag vände då flera gånger rumpan åt honom så han skulle förstå vad jag tyckte om honom...


Av Molly - 28 mars 2009 13:01


I dag var en sån dag som borde förkomma oftare... Solen sken & alla var glad och matte + husse tog med mej på en busig promenad. 


Självklart var det för att matte ville prova den nya hundoverallen hon sytt till mej. Och skorna jag har på är faktist de skönaste hittills.

Av Molly - 24 mars 2009 12:58

I dfag har jag fått springa så mycket upp & ner för trappan på jobbet.


Det kom så många nya människor jag måste kolla upp, men på ovanvåningen sitter matte och hon har så goda levarsnittar att jag mest vill vara där. Därför har jag varit extra snabb idag med kolla in folket...

Av Molly - 20 mars 2009 12:38


Det ska vara jobbigt att jobba, det hörs ju på ordet, men det är OKEY för på mitt arbete har vi raster.


Nu när solen tittar fram är snöhögarna utanför min arbetsplats helt underbara.


Matte lyckades fånga mej i snön på rasten idag med hennes nya kamera. Jag förstår om du blir lite avundsjuk på mej, men du ska se att din tur kommer...

Av Molly - 18 mars 2009 09:45


Mitt-i-veckan eller lilllördag eller kort & gott onsdag och matte köpte en ny kamera igår - toppen!


Nu ska jag låta henne knäppa massor av bilder på mej - vi har ju missat hur många dagar av kanonbilder som helst.


Först ut kommer bilder tagna på arbetet - trots att det är lill-lördag så är det arbete...


Här ser ni mej trippa upp för trappan som leder till mattes kontor. Den här trappan nöter jag mina tassar på dagarna långa. Trappan befinner sig på lagret och på förrutom lagret finns det tre kontor, 2 toaletter, hall, foajé och kök på neder våningen. En trappa upp finns ett kontorlager´, mattes kontor, ett extra kontor & ett sammanträdes rum plus hallen då.

Av Molly - 16 mars 2009 08:32


Jaha, då var det måndag igen. Helgen var rätt lång i alla fall... Matte & husse var upptagna med både det ena och det andra och någon vidare aktivitet för mej var det inte tal om. Inte ens en dusch... Jag undrar om duschvattnet aldrig kommer tillbaka, eller om det är så att jag fortfarande är ren och fin.


Matte har då sytt en del i helgen - hundkläder. En overall till mig i trikå fodrad med ett håligt tyg som ska vara snäll mot pälsen. Trikåtyget var ju urläckert - grönt camo med rosa i. Jag fick prova den och ha på mej den några timmar och den var ganska skön faktist, men svår at ta av då matte gjorde den lite för tajt. Jag hoppas hon syr en ny till mej så är mer rymlig.


Mattes kamera är sönder så jag har inte lyckas bli fotograferad men när hon invensterat i en ny kamra då ska jag visa att jag är en riktig fotomodell - så håll tillgodo så länge. Snart så kommer nog bilder på mina nya fina hundkläder. Du kan ju gå in på www.fiaz.se så länge - där finns hundkläder vill jag lova.

Av Molly - 12 mars 2009 19:22


Ja, vattnet i duschen är nog fortfarande slut, eller vi fick tillbaka lite av det morse för då duschade matte. Det hörde jag, för jag sov inte men jag lekte att jag sov.  He he, man är väl inte dum heller.


Varför jag törs påstå att vi har brist på vatten i duschen är för att matte inte sköljt ur balsamet än - mej gör det inget, bara det inte är farligt så jag tappar pälsen eller nåt.



Dagens middag - fiskbullar, var ju urusel. Hur kan matte & husse tro att jag vill äta detta?? Kanske ger dom mej sånt som är dåligt för att jag ska få BANTARSJUKAN. Banta... Jag har hört människorna säga att jag är stor. Men så stor är jag väl inte? Eller så kanske det smitar. Har hört att husse har BANTARSJUKAN. Det fattas ½ kg sa han vid middagen och han åt bara vindruvor. Dom kunde jag ha tagit så kunde han ha fått mina fiskbullar. Så synd att människan är så osmart mellan varven.

Av Molly - 10 mars 2009 21:26


Det här himlans skitvädret förstörde min kväll totalt!


Fy & usch!


Efter kvällsmaten tog husse med mej ut så jag skulle få springa av mej lite å göra det där andra (kiss & bajs) ni vet.


Ja, det var väl bra, men min mage var inte så bra & vädret var ännu värre... När jag skulle göra det där... bajsandet gjorde skit vädret så att bajset for in i min päls lite här och där & husse skulle väl försöka vara schysst (tror jag i alla fall) för han försökte ta bort det men han smeta ju in det som värsta balsamet i pälsen...


Så vad hände då?


Jo, när vi kom in igen börja både matte & Viktor göra saken än mer oinsam genom att tjoa & stimma & skrika.


- Jag gör det inte! skrek Viktor och sprang in på sitt rum. Matte började ta av sej naken och jag blev änn mer närvös å skammen... ja, ni skulle bara veta vad skämmit det var. FÖRNEDRANDE!


Matte tog in mej i duschen och slösade mer vatten än vanligt & mer schampo än någonsin. Sen måste vattnet ha tatt slut för inte sköljde hon ur schampot! Ne, hon snurrade runt mej i handduk och la mej i husses famn. Där fick jag ligga skämmas minst en timme innan vattnet var tillbaka och matte tog bort schampot. Därefter tog hon balsamet och masserade hela mej. Det var såååå skööööööööönt. Jag glömde bort det som varit och näst bäst efter masserandet var att vattnet nog tog slut igen för hon sköljde inte ur balsamet.    =)

Presentation

Omröstning

Får du hundmat eller matte & husses mat?
 Hundmat.
 Matte & Husses mat.
 Både och.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards